Close

Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) se řadí mezi takzvané tag management systémy (TMS) neboli správce značek. Proto se v češtině nazývá Správce značek Google. Správný analytik mu neřekne jinak, než GTM [gétéemko] nebo [džýtýem].

Přehled značek v GTM
Přehled značek v GTM

Zjednodušeně je GTM prostředníkem mezi webem a marketingovými a analytickými kódy třetích stran. Také ti pomáhá držet pořádek v ostatních měřících skriptech.

A že je to potřeba. Na webu dpp.cz jsem jich napočítal 26. Vážně by mě zajímalo, proč potřebuje dopravní podnik tak dobře měřit, když se jde někdo podívat, kolik stojí měsíční jízdenka na metro.

Nastavení GTM

Stačí si jen vytvořit účet a do webu vložit kód. Není potřeba nic dalšího speciálně nastavovat. Tím se GTM liší od Google Analytics, které je potřeba pro správné měření ještě nakonfigurovat.

Pokud přebíráš již založený kontejner, doporučuji si projít tímto checklistem.

Hned po vytvoření nového GTM kontejneru jej ještě jako prázdný nezapomeň publikovat. Pokud to neuděláš, bude GTM po vložení do webu vyhozovat v konzoli chybu. Samozřejmě pokud do nového GTM hned přidáš značku a tu publikuješ, tak prázdný kontejner publikovat nemusíš.

Jak Google Tag Manager funguje

Představ si, že na svůj eshop chceš vložit několik měřících kódů jako Google Analytics, měření elektronického obchodu, Facebook pixel, retargeting pro Seznam a i pro Google Ads.

Normálně bys musel každý jednotlivý kód umístit na správné místo na webu nebo o to poprosit svého ajťáka. No a až budeš za měsíc chtít přidat ještě Hotjar, budeš muset upravovat zdrojový kód webu znova.

Pokud místo toho máš ale na webu Google Tag Manager, můžeš jednotlivé měřící kódy vložit přes něj bez jakéhokoliv zásahu přímo do webu.

Prostě parametry měřících kódů naklikáš v Google Tag Manageru a ten již zajistí, že se na webu kódy spustí.

GTM má i další výhody. 5 důvodů pro jeho využití shrnul na svém blogu Mirek Pecka.

Další zdroje o GTM

Pokud se toho chceš o Google Tag Manageru naučit více, doporučuju školení GTM od Media, nebo si přečíst E-book Google Tag Manager For Beginners od Analytics mania.

V úplných začátcích pomůže i kurz Základy správce značek přímo od Googlu. Je ale již z roku 2015 a tak jsou některé postupy a hlavně ukázky zastaralé.

Mohlo by tě zajímat

Nebo se pro inspiraci podívej do rozcestníku článků.