Close

Co je Google Tag Manager

GTM se řadí mezi takzvané tag management systémy (TMS) neboli správce značek. Proto se v češtině nazývá Správce značek Google, ale správný analytik mu neřekne jinak, než GTM [gétéemko] nebo [džýtýem].

Přehled značek v GTM

Přehled značek v GTM

Zjednodušeně je GTM prostředníkem mezi webem a marketingovými a analytickými kódy třetích stran. Také ti pomáhá držet pořádek v ostatních měřících skriptech.

A že je to potřeba. Na webu dpp.cz jsem jich napočítal 26. Vážně by mě zajímalo, proč potřebuje dopravní podnik tak dobře měřit, když se jde někdo podívat, kolik stojí měsíční jízdenka na metro.

Jak Google Tag Manager funguje

Představ si, že na svůj eshop chceš vložit několik měřících kódů jako Google Analytics, měření elektronického obchodu, Facebook pixel, retargeting pro Seznam a i pro Google Ads.

Normálně bys musel každý jednotlivý kód umístit na správné místo na webu nebo o to poprosit svého ajťáka. No a až budeš za měsíc chtít přidat ještě Hotjar, budeš muset upravovat zdrojový kód webu znova.

Pokud místo toho máš ale na webu Google Tag Manager, můžeš jednotlivé měřící kódy vložit přes něj bez jakéhokoliv zásahu přímo do webu.

Prostě parametry měřících kódů naklikáš v Google Tag Manageru a ten již zajistí, že se na webu kódy spustí.

Pokud se toho chceš o Google Tag Manageru naučit více, doporučuju školení GTM od Media a nebo si přečíst E-book Google Tag Manager For Beginners od Analytics mania.