Close

Co ještě zkusit v online marketingu

Taky už občas nevíš, co ještě v online marketingu zkusit?

Pro inspiraci ti přináším seznam úkolů, nad kterými se v jednotlivých oblastech můžeš zamyslet.

Webová analytika

  • Provést kontrolu nastavení Google Analytics. Třeba s pomocí checklistu.
  • Přenést všechny analytické a marketingové kódy do GTM.
  • Měřit přidání produktu do košíku.
  • Založit si vlastní upozornění.
  • Donastavit Enhanced Ecommerce.
  • Měřit doscrollování na stránce.
  • Začít měřit blog.
  • Zkontrolovat, že tržby v Analytics i inzertních systémech jsou bez dopravy a DPH.
  • Donastavit značkování všech kanálů s pomocí UTM parametrů.
  • V případě možnosti objednávat na webu ve více měnách zajistit správný přepočet měn do Google Analytics, Ads, Facebooku a Skliku.
  • Vyhodnotit jednorázově průchod Enhanced Ecommerce funnelem od zobrazení produktu po transakci. Segmentovat dle zdrojů návštěvnosti a new / returning a v dimenzích sledovat zařízení.
  • Implementovat import nákladových dat do GA.
  • Srovnat počty prokliků v inzertních systémech s odpovídajícími počty návštěv v GA.
  • Zkontrolovat a případně vyřešit duplicitní transakce.
  • Implementovat na webu pageType a na jeho základě vyhodnotit průchody webem.
  • Napsat své mámě, že ji máš rád/a.
  • Srovnat si různé atribuční modely.
  • Měřit chybové hlášky v košíku do Analytics jako události.

PPC

  • Začít měřit konverze. Včetně jejich hodnoty.
  • Porovnat velikost retargetingových seznamů s příslušným segmentem v GA.
  • Definovat si nebo vynutit dodržování jmenných konvencí v PPC.
  • Nastavit přenos reklamní sestavy z Skliku do Google Analytics.
  • Vyzkoušet retargeting. I ten dynamický.
  • Založit PLA kampaň.
  • Vytvořit retargeting na opuštěný košík.
  • Testovat různé vstupní stránky.
  • Využít dynamické vkládání klíčových slov u inzerátů ve vyhledávání.
  • Vyzkoušet v inzerátech dynamické proměnné jako odpočet nebo ifmobile.
  • Cílit v obsahové síti Ads na publikum dle zájmu o weby konkurence.
  • Pohrát si s DSA kampaněmi.
  • Nechat si vytvořit bannery od grafika.
  • Zkontrolovat, že v Google Merchant je nahrané logo.
  • Opravit v Google Merchantu problémy s feedem.
  • Vytvořit jen čistě brandové bannery a zobrazovat je v závěrečných fázích retargetingu.
  • Rozdělit kampaně na akviziční a výkonové a u každé vyhodnocovat jiné KPI.
  • Cílit na publikum Podobné ke konvertujícím.
  • V Ads u Statistik publika se podívej na publika, která jsou podobná tvým návštěvníkům.

SEO

  • Provést analýzu technického SEO.
  • Založit Google Search Console.
  • Zprovoznit Seznam Webmasters.
  • Zkontrolovat obsah sitemapy.
  • Zpracovat analýzu klíčových slov.
  • Upravit názvy produktů, kategorie a popisky dle analýzy klíčových slov.
  • Zrychlit web.
  • Přidat strukturovaná data.

Sociální sítě

  • Nastavit Facebook Pixel.
  • Dotáhnout měření konverzí včetně hodnoty a měny.
  • Na Facebooku využít kampaň prodej z katalogu na nové zákazníky i retargetingové publikum.
  • Cílit na podobné konvertujícím.

Obecně online marketing

  • Začít s Heurekou.
  • Na Heurece vyřídit Ověřeno zákazníky.
  • Tunit názvy, popisky a kategorie ve feedu.
  • Založit profil v Google Moje firma a Firmy.cz.
  • Udělat RFM analýzu zákazníků.
  • Udělat si u klienta i konkurence testovací objednávku včetně doručení a vrácení a na tom si vyzkoušet celý proces.
  • Řešit retenci zákazníků.
  • Analyzovat průchod košíkem s pomocí nahrávek návštěv.
  • Vytvořit záznam na wikipedia.org.

Napadá tě něco dalšího? Napiš mi to na frantisek@rajtmajer.cz a rád to sem přidám.