Close

Co ještě zkusit v online marketingu

Taky už občas nevíš, co ještě v online marketingu zkusit?

Pro inspiraci ti přináším seznam úkolů, nad kterými se v jednotlivých oblastech můžeš zamyslet.

Webová analytika

  1. Provést kontrolu nastavení Google Analytics. Třeba s pomocí checklistu.
  2. Založit si vlastní upozornění.
  3. Zkontrolovat, že tržby v Analytics i inzertních systémech jsou bez dopravy a DPH.
  4. Donastavit značkování všech kanálů s pomocí UTM parametrů.
  5. Přenést všechny analytické a marketingové kódy do GTM.
  6. Měřit přidání produktu do košíku.
  7. Zkontrolovat a případně vyřešit duplicitní transakce.
  8. Implementovat import nákladových dat do GA.
  9. Srovnat počty prokliků v inzertních systémech s odpovídajícími počty návštěv v GA.
  10. V případě možnosti objednávat na webu ve více měnách zajistit správný přepočet měn do Google Analytics, Ads, Facebooku a Skliku.
  11. Srovnat si různé atribuční modely.
  12. Donastavit Enhanced Ecommerce.
  13. Měřit chybové hlášky v košíku do Analytics jako události.
  14. Měřit doscrollování na stránce.
  15. Implementovat měření storna objednávek.
  16. Začít měřit blog.
  17. Vyhodnotit jednorázově průchod Enhanced Ecommerce funnelem od zobrazení produktu po transakci. Segmentovat dle zdrojů návštěvnosti a new / returning a v dimenzích sledovat zařízení.
  18. Implementovat na webu pageType a na jeho základě vyhodnotit průchody webem.

PPC

  1. Začít měřit konverze. Včetně jejich hodnoty.
  2. Definovat si nebo vynutit dodržování jmenných konvencí v PPC.
  3. Nastavit přenos reklamní sestavy z Skliku do Google Analytics.
  4. Vyzkoušet retargeting. I ten dynamický.
  5. Založit PLA kampaň.
  6. Vytvořit retargeting na opuštěný košík.
  7. Porovnat velikost retargetingových seznamů s příslušným segmentem v GA.
  8. Testovat různé vstupní stránky.
  9. Využít dynamické vkládání klíčových slov u inzerátů ve vyhledávání.
  10. Zapnout automatické značkování URL v Google Ads i Skliku.
  11. Cílit v obsahové síti Ads na publikum dle zájmu o weby konkurence.
  12. Pohrát si s DSA kampaněmi.
  13. Přidat video reklamy.
  14. Nechat si vytvořit bannery od grafika pro hlavní produkty a brand.
  15. Zkontrolovat na úrovni kampaní aktuálnost, vhodnost a výkon všech rozšíření reklam.
  16. Zkontrolovat, že v Google Merchant je nahrané logo.
  17. Zkontrolovat v Google Merchantu problémy s feedem.
  18. Vyzkoušet v inzerátech dynamické proměnné jako odpočet nebo ifmobile.
  19. V Ads i Skliku si stáhni přehled vyhledávacích dotazů. Nad tím si vytvořit kontingenční tabulku (Řádky = Search Term, Campaign, Ad Group, Hodnoty = Počet ze Search Term). Díky tomu zjistíš, zda nemáš mezi sestavami překryvy. V tom případě se totiž bude vyhledávací dotaz objevovat ve vícero sestavách.
  20. Vytvořit jen čistě brandové bannery a zobrazovat je v závěrečných fázích retargetingu.
  21. Stáhni si do Excelu všechny inzeráty a pusť nad nimi autmatickou kontrolu pravopisu. Odhalíš díky tomu překlepy a pravopisné chyby.
  22. Rozdělit kampaně na akviziční a výkonové a u každé vyhodnocovat jiné KPI.
  23. Cílit na publikum Podobné ke konvertujícím.
  24. V Ads se podívej do Statistik publika u těch co konvertovali. Na relevantní publika pak můžeš cílit v obsahové síti.
  25. Vytáhnout si ze Search Console dotazy, na které se web zobrazuje. Ty pak případně přidat do cílení PPC reklam.
  26. Vyzkoušet remarketing v Google nákupech.

SEO

  • Provést analýzu technického SEO.
  • Založit Google Search Console.
  • Zprovoznit Seznam Webmasters.
  • Zkontrolovat obsah sitemapy.
  • Zpracovat analýzu klíčových slov.
  • Upravit názvy produktů, kategorie a popisky dle analýzy klíčových slov.
  • Zrychlit web.
  • Přidat strukturovaná data.

Facebook

  1. Nastavit či zkontrolovat správnou implementaci Facebook pixelu.
  2. Dotáhnout měření konverzí včetně hodnoty a měny.
  3. Na Facebooku využít kampaň prodej z katalogu na nové zákazníky i retargetingové publikum.
  4. Zavést a dodržovat konvence pojmenování.
  5. Cílit na podobné konvertujícím.
  6. V katalogu zkontrolovat diagnostiku chyb.
  7. Zkontrolovat, že v textech inzerátů jsou
    1. použity emotikony, pokud je to vhodné,
    2. zapojeny emoce i logické argumenty,
    3. emoční slova (líbit, závidět, jedinečné, nezapomenutelné) racionální důvody (rychlé doručení, výměna , doprava zdarma, sleva, akce),
    4. používány kapitálky pro zdůraznění.
  8. Nastavit proces pro pravidelné nahrazování méně výkonných inzerátů.
  9. U prodeje z katalogu přidat podmínku, aby se produkt nezobrazoval, když není skladem.

UX

  1. Vyhodnotit heatmapy, zda návštěvníci neklikají, na co nemají.
  2. Zkontrolovat scrollmapy na přítomnost falečných patiček.
  3. Zanalyzovat používání formulářů pomocí nahrávek návštěv.
  4. Analyzovat průchod košíkem s pomocí nahrávek návštěv.
  5. Na děkovací stránku po konverzi přidat dotazník Proč jste dnes málem nenakoupili.
  6. Přidat na web sekci O nás a sepsat do ní příběh značky.
  7. Je jasný účel webu? I když někdo přijde z Instagramu na konkrétní článek na webu?

Obecně online marketing

  1. Začít s Heurekou.
  2. Založit profil v Google Moje firma a Firmy.cz.
  3. Sbírat recenze na webu, Google Moje firma, firmy.cz, Facebooku, Heuréce… Prostě všude, kde je to uživatelům pohodlné.
  4. Tunit názvy, popisky a kategorie ve feedu.
  5. Na Heurece vyřídit Ověřeno zákazníky.
  6. Vytvořit záznam na wikipedia.org.
  7. Udělat si u klienta i konkurence testovací objednávku včetně doručení a vrácení a na tom si vyzkoušet celý proces.
  8. Řešit retenci zákazníků.
  9. Udělat RFM analýzu zákazníků.
  10. Nezůstat jen online. Přidat offline reklamu – letáky, bilboardy, rádio, TV. Klidně jen lokálně.
  11. Pro určení, zda je kam růst, se podívej na hledanost názvu konkurentů a hlavních produktů. Pokud je výrazně větší, než tvoje hledanost, tak prostor pro růst je.

Napadá tě něco dalšího? Napiš mi to na frantisek@rajtmajer.cz a rád to sem přidám.