Close

Co jsou DSA

V originále zkratka skrývá Dynamic Search Ads.

Jde o označení pro kampaně v Google Ads, které se vytvářejí automaticky na základě zdroje dat (feed produktů nebo index Googlu).

Jak fungují DSA ?

Zjednodušeně Googlu řekneš, jaký web chceš propagovat a on už klíčová slova i texty inzerátů vymyslí sám.

Resp. ne úplně sám. Google stačí zadat URL adresy nebo skupiny adres, na které chceš návštěvníky vodit.

A když pak uživatel vyhledává relevantní dotaz a Google usoudí, že by odpověď mohl najít na tvém webu, zobrazí mu DSA reklamu.

Cílovou stránku vybrere sám dle toho, kterou považuje za nejlepší pro zadaný dotaz.

I nadpis reklamy si Google dokáže vzít z webu a to konkrétně ze značky title na cílové stránce.

Jediné, c čím mu musíš pomoci, je napsání dvou popisků, které se zobrazí spolu s reklamou.

Zároveň se nemusíš bát, že by DSA parazitovaly na ostatních vyhledávacích kampaních. Pokud vyhledávací dotaz odpovídá klíčovému slovu, které máš v účtu v přesné shodě, Ads zobrazí reklamy pro toto klíčové slovo a ne DSA.

Potřebuješ vůbec ještě PPCčkaře?

Taky tě napadá otázka, zda je vůbec ještě potřeba správce PPC, když je Google schopen sám určit cílení i poskládat inzerát?

Řekl bych, že ještě chvíli jo.

Ze zkušenosti DSA reklamy zatím nepodávají tak dobrý výkon, jako člověkem spravované kampaně. Ale i tak je použij a to jako nástroj k hledání nových cílových stránek a hlavně nových klíčových slov.

Určitě je ale zkus. Za ne tolik let již bude stačit v Google Ads zadat doménu webu a číslo kreditky a všechna inzerce poběží automaticky.

Nebo si to nemyslíš? Dej mi vědět.