Close

Co jsou Google Ads

Google Ads je produkt Googlu, který slouží inzerentům k zadávání PPC reklamy na Googlu.

Stále ještě můžeš narazit i dřívější označení Google AdWords.

Prostředí Google Ads

Alternativou k Ads je nástroj Sklik od Seznamu. Ten použiješ ale jen při cílení na ČR.

Co Google Ads umí

Ads ti umožní oslovit právě ty lidi, které oslovit chceš. Na rozdíl od billboardu či televizní reklamy si v nich přesně navolíš, komu se reklama zobrazit má a komu už ne.

Stačí si dobít kredit a vybrat si z možností cílení reklam, kterých je celá řada od klíčových slov, zájmů, demografie, publik a témat až po umístění.

Možnosti cílení v Google Ads
Možnosti cílení v Google Ads

Oslovit dokážeš i lidi, kteří byli v poslední době na tvém webu s pomocí retargetingu či dokonce jen ty, kteří na webu udělali konkrétní akci.

Velkou výhodou Google Ads je jejich celosvětové pokrytí. Snadno tak nastavíš reklamu cílící na lidi žijící na Slovensku nebo na turisty, kteří plánují navštívit Prahu.

Vyplatí se inzerovat s Google Ads?

Tak to je otázka za všechny prachy. No možná že ne za úplně všechny, ale jednou z vlastností Ads je, že dokážou utratit snad všechny peníze, které jim dáš.

Proto velmi důležité při využívání Google Ads je umět je správně nastavit. Konkrétně jsem již viděl, že klient prodávající byty v Praze platil za kliky od lidí, kteří hledali pronájem v Brně, nebo že retargetingové bannery proklikávali lidé z Indie. A to ne vždy dává smysl.

A i když máš vše dobře nastaveno, tak ani poté nemusejí Ads peníze vydělávat. Vliv zde hraje jak samotné nastavení, tak cílová skupina, sezónnost a se vším ještě míchá atribuce.

Proto si ještě než s Google Ads začneš stanov cíl, kterého chceš s jejich pomocí dosáhnout. Může vypdat např. takto:

Z Ads chci dostat alespoň 20 objednávek měsíčně s průměrnou hodnotou 1 000 Kč, kdy maximální cena za jednu objednávku nebude vyšší než 100 Kč.

Jinými slovy chceš, aby PNO z Ads nepřesáhlo 10 %.