Close

Co znamenají kanály návštěvnosti v Google Analytics

Kanály návštěvnosti sdružují jednotlivé zdroje návštěvnosti do větších celků.

Slouží tak k souhrnému pohledu na složení celkové návštěvnosti webu.

Možné kanály návštěvnosti jsou:

  • Organic Search
  • Paid Search
  • Display
  • Direct
  • Referral
  • Email
  • Social
  • (Other)

Co jednotlivé kanály návštěvnosti znamenají

Organic Search

Návštěvnost z vyhledávačů. V našich podmínkách se sem nejčastěji řadí neplacená návštěvnost z vyhledávání na Googlu a Seznamu.

Paid Search

Placené reklamy ve vyhledávání na Googlu, Seznamu ale i jinde. Musí být ale označeny UTM parametry s médiem cpc nebo musí být zapnuté automatické značkování.

Display

Rovněž návštěvy z reklam, nicméně nyní z reklam v obsahové síti (bannery). Prokliky v bannerových nebo retargetingových kampaních se budou řadit sem.

Direct

Přímá návštěvnost zadáním URL adresy nebo použitím záložky.

Referral

Příchody na web prostřednictvím odkazů na jiných webech. Pokud například v tomto článku uvedu odkaz na web rajtmajer.cz, tak pokud se skrze tento odkaz prokliknu, spadne má návštěva na webu rajtmajer.cz do kanálu Referral.

Email

Návštěvy označené UTM parametry s médiem email.

Pozor, neoznačené návštěvy z odkazů posílaných emaily se sem neřadí. Ty se propíší buď do kanálu Direct nebo do Referral.

Social

Přístupy na web ze serverů jako Facebook, Youtube, Twitter atd. zapíší Google Analytics automaticky do kanálu Social.

(Other)

V případě, že je návštěva nějakým způsobem označená, ale Google Analytics ji nedokáží zařadit ani do jednoho z předchozích kanálů, skončí v kanálu (Other). Správně by tento kanál měl být prázdný.

Vlastní seskupení kanálů

Výše zmíněné kanály jsou jen výchozím seskupením kanálů (Default Channel Grouping).

V nastavení Google Analytics je možné si vytvořit seskupení jednotlivých zdrojů do kanálů dle svých potřeb. Nebo si můžeš vytvořit kanály úplně nové.

Vlastní seskupení kanálů

Vlastní seskupení kanálů