Close

Filtr na vyloučení návštěvnosti z IP adres

Protože Google Analytics zachytávají všechnu návštěvnost na webu, zaznamenají tak i tvoje vlastní návštěvy či návštěvy tvých zaměstnanců a dodavatelů.

Pokud máš na webu deseti tisíce návštěv měsíčně, tak tě to moc trápit nebude. Na méně frekventovaném webu mohou však návštěvy lidí od tebe z firmy již slušně znepřesnit reálná čísla.

A tak je ideální tuto interní návštěvnost z měření vyloučit. K tomu použiješ filtr.

Nastavení filtru na vyloučení IP adresy

Pro rychlé nastavení filtru ti postačí v Google Analytics ve Správce -> Filtry přidat nový filtry na vyplnit u něj následující položky:

Název:
Vyloučit IP adresu + označení, o čí IP adresu jde.

Do názvu rovnou dej i samotnou adresu pro následnou rychlejší kontrolu.

Např. Vyloučit IP adresu František Rajtmajer 250.250.250.250

Typ:
Předdefinované

Volby:
Vyloučit + provoz z IP adres + které se rovnají

IP adresa:
např. 250.250.250.250

Ukázka nakonfigurovaného filtru

Filtr na vyloučení IP adresy
Filtr na vyloučení IP adresy

Jakou IP adresu máš vyloučit zjistíš od svého ajťáka, nebo když se z kanceláře, odkud chceš návštěvy vyloučit, podíváš na web mojeip.cz.

Takto můžeš vyloučit i návštěvnost svého PPCčkaře, správce webu či od sebe z domova.

Za dva dny ověř, zda Google Analytics měří. Chybou v nastavení filtru můžeš totiž rozbít celé měření.

Alternativa pro dynamickou IP adresu

V případě, že máš dynamickou IP adresu (poznáš to tak, že se v čase mění) a chceš vyloučit hlavně svoji návštěvnost, můžeš si do prohlížeče Google Chrome přidat rozšíření Google Analytics Opt-out.

To funguje tak, že zablokuje všechny požadavky odesílané z tvého prohlížeče na servery Google Analytics. Tvoje návštěvy se tak nebudou měřit ani na žádném jiném webu. Samozřejmě tím ale nevyřešíš svoje návštěvy z mobilu nebo návštěvy kolegů.