Close

Filtr na změnu média u sociálních sítí na social

Obzvláště pokud provozuješ na Facebooku a Instagramu řadu kampaní a snažíš se i označovat příspěvky, po čase se dostaneš do stavu, kdy budeš mít Facebook a Instagram rozpadnut do desítek řádek v přehledu zdroj / médium.

Roztříštěnost zdroj / medium ze sociálních sítí
Roztříštěnost zdroj / medium ze sociálních sítí

Vyhodnotit pak provoz ze sociálních sítí nějak souhrně se najednou stává nadlidským úkolem.

Nejlepší by bylo dát všude do pořádku UTM parametry. Maximálně pak ještě sloučit u sociálních sítí subdomény.

Jenže to je běh na dlouhou trať.

Pomoci ti může filtr na sloučení média na social u všech sociálních sítí.

Není to řešení dokonalé, ale sníží počet odkazujících zdrojů a hlavně pak budou Google Analytics řadit všechny návštěvy ze sociálních sítí do kanálu Social a ne někam jinam.

Nastavení filtru pro změnu média u sociálních sítí na social

Nový filtr nakonfiguruj následovně:

Název:
Změna média u sociálních sítí na social

Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr

V Pole A → Výpis A:
Zdroj kampaně =  facebook|instagram|messenger|twitter

V Pole B → Výpis B:
Médium kampaně = .*

Výstup do → konstruktoru:
Médium kampaně = social

Pole B je povinné

Ukázka nakonfigurovaného filtru

Filtr na změnu média u sociálních sítí
Filtr na změnu média u sociálních sítí.jpg

Do Google Analytics rovnou vlož o novém filtru poznámku (např. nasazen filtr na změnu media na social u sociálních sítí).