Filtry v Google Analytics
Filtry slouží v Google Analytics k úpravě zobrazovaných statistik. Díky tomu můžeš měnit a opravovat zobrazovaná data.
Můžeš s nimi například vyloučit návštěvnost od lidí z vlastní firmy, zahrnout pouze data pro specifickou složku nebo opravovat chybné parametry v URL nebo kampaňové proměnné.
POZOR: Protože data v Google Analytics nejdou zpětně měnit, mohou filtry napáchat mnoho škod. Pokud si 100% nevěříš, že víš, co děláš, radši se do nich nepouštěj.
Každý Google Analytics účet by měl mít definované tyto filtry.
Základní filtry pro Google Analytics
Analytics prosévají data skrze filtry postupně. Záleží tedy i na pořadí filtrů a výstup z prvního filtru je použit jako vstup u filtru následujícího.
Z toho důvodu jako první aplikuj vylučující filtry a filtry, které oříznou největší množství dat. Pořadí filtrů se dá na úrovni výběru dat upravit.

Dále je vhodné v případě potřeby nastavit i následující filtry.
Doporučené filtry pro Google Analytics
- Přenos reklamní sestavy z Skliku
- Sloučení subdomén Facebook
- Sloučení subdomén Instagram
- Získání kategorie produktu z Heuréky do kampaně
- Filtr pro změnu média u Heuréky a zboží.cz na product
Postup přidávání filtrů
Když přidáváš nové filtry, doporučuji dodržet tento postup.
- Ve Spráci GA jdi do filtrů na úrovni účtu. Zde zkontroluj, zda zamýšlený filtr již neexistuje.
- Nastav filtr dle návodu.
- Přiřaď ho všem vhodným výběrům dat (ne záchrannému!).
- Vlož do GA poznámku o nastavení filtru.
- Po pár dnech data zkontroluj.
Používáš k čištění dat ještě nějaké další filtry? Budu rád, když se o ně se mnou podělíš. Ozvi se mi.