Close

Filtry v Google Analytics

Filtry slouží v Google Analytics k úpravě zobrazovaných statistik. Díky tomu můžeš měnit a opravovat zobrazovaná data.

Můžeš s nimi například vyloučit návštěvnost od lidí z vlastní firmy, zahrnout pouze data pro specifickou složku nebo opravovat chybné parametry v URL nebo kampaňové proměnné.

POZOR: Protože data v Google Analytics nejdou zpětně měnit, mohou filtry napáchat mnoho škod. Pokud si 100% nevěříš, že víš, co děláš, radši se do nich nepouštěj.

Každý Google Analytics účet by měl mít definované tyto filtry.

Základní filtry pro Google Analytics

Analytics prosévají data skrze filtry postupně. Záleží tedy i na pořadí filtrů a výstup z prvního filtru je použit jako vstup u filtru následujícího.

Z toho důvodu jako první aplikuj vylučující filtry a filtry, které oříznou největší množství dat. Pořadí filtrů se dá na úrovni výběru dat upravit.

Tlačítko přiřadit pořadí filtrů v GA
Tlačítko přiřadit pořadí filtrů v GA

Dále je vhodné v případě potřeby nastavit i následující filtry.

Doporučené filtry pro Google Analytics

Postup přidávání filtrů

Když přidáváš nové filtry, doporučuji dodržet tento postup.

  1. Ve Spráci GA jdi do filtrů na úrovni účtu. Zde zkontroluj, zda zamýšlený filtr již neexistuje.
  2. Nastav filtr dle návodu.
  3. Přiřaď ho všem vhodným výběrům dat (ne záchrannému!).
  4. Vlož do GA poznámku o nastavení filtru.
  5. Po pár dnech data zkontroluj.

Používáš k čištění dat ještě nějaké další filtry? Budu rád, když se o ně se mnou podělíš. Ozvi se mi.