Close

Hlídání osobních údajů v Google Analytics

Google ve svých podmínkách zakazuje posílání osobní údajů do Google Analytics.

To ani běžně neděláš, protože v GA tě zajímá celková návštěvnost či její segmenty a zkoumat jednotlivé uživatele nechceš.

Ovšem občas se stane, že například do URL adresy proklouzne e-mailová adresa návštěvníka. Často tomu tak je při různých registracích nebo vyžádání zapomenutého hesla.

Pokud Google na přítomnost osobních údajů v datech přijde, zobrazí ti v rozhraní varování. A pokud sbírání údajů nezastavíš, celou službu v GA zablokuje.

Proto je lepší podobným problémům předcházet.

Následující vlastní upozornění sice nepohlídá přítomnost osobních údajů kdekoli v GA, ale upozorní alespoň na nejčastější problém – e-mail v URL adrese.

Jak vytvořit upozornění na zavináč v adrese webu

1) Přihlas se do Google Analytics.

2) Klikni vlevo dole na Správce.

3) V pravém sloupci skoro na konci zvol Vlastní upozornění.

Vlastní upozornění v GA
Vlastní upozornění v GA

4) Klikni na červené tlačítko +Nové upozornění.

Nové upozornění
Nové upozornění

5) Vyplň název tohoto upozornění, např. v URL se objevil zavinac.

6) Zaškrtni checkbox u Pokud se aktivuje toto upozornění, pošlete mi e-mail.

7) Podmínku upozornění nastav na Stránka Obsahuje @.

8) Upozornit budeš chtít, když Zobrazení stránek Je větší než 0.

Upozornění na zavináč v URL adrese
Upozornění na zavináč v URL adrese

9) Ulož

Jak upozornění funguje

Každý den Analytics zkontrolují, zda se v nasbíraných adresách za předchozí den neobjevuje zavináč.

A pokud ano, pošlou Ti e-mail.

Jak osobní údaje v datech řešit?

Jakmile se upozornění aktivuje nebo když objevíš e-mailové adresy nebo jiné osobní údaje zachycené v GA (např. u událostí, v názvu stránek atp.), je potřeba co nejrychleji zabránit jejich dalšímu sbírání.

Toho docílíš buď vyloučením parametrů v nastavení výběru dat, nebo vytvořením vlastního filtru.

Závěr

Vlastní upozornění na zavináč v URL adrese není dokonalé řešení. Správně je potřeba zajistit, aby se osobní údaje vůbec do Analytics neodeslaly.

To jde řešit třeba customTaskem nebo sérií filtrů. Oba způsoby jsou však již značně pokročilé a z mého pohledu přináší vyšší potenciál chyb a komplexnost, které se nevyplatí.

Další upozornění

Projdi si i další upozornění, která doporučuji mít:

Používáš další upozornění? Budu rád, když se o ně podělíš a napíšeš mi na frantisek@rajtmajer.cz.