Close

Jmenné konvence v PPC

Při práci v PPC systémech je nesmírně důležité dodržovat určitá pravidla pojemnování.

Pomůže ti to v lehké orientaci v účtu, ale i vyhodnocení bude díky nastaveným jmenným konvencím jednodušší.

Navíc názvy kampaní nebo sestav lze použít ve filtrech a tak jistě oceníš, že retargeting se všude jmenuje pořád stejně.

Následující pravidla pro pojmenování nejsou žádným univerzálním standardem. Jde o konvence, které jsem časel vyvinul a vyhovují tomu, na co je používám.

Neboj se proto vytvořit si konvence vlastní. Hlavně ale nějaké měj.

Pojmenování kampaní v PPC

Do názvů kampaní v PPC účtech se mi osvědčilo vložit typ kampaně, název a případně cílené zařízení a zemi.

Nepoužívej diakritiku ani mezery. Pro oddělení slov je nejlepší podtržítko _ .

Pokud jsi techničtější typ, možná se ti bude hodit takovýto předpis.

(<země>)_<typ kampaně>_<název kampaně>_(<zařízení>)

Země

Pro zemi použij zkratku CZ, SK, UK…. nic složitého.

Pokud cílíš jen na jednu zemi, tak ji není potřeba do názvu kampaně uvádět.

Typ kampaně

U typů kampaně už je to složitější. Rozdělení je opět na tobě a je nanejvýš vhodné si jej uzpůsobit svým potřebám.

Odrazit se můžeš od základního členění:

Název kampaně

Zvol výstižný název, který navíc bude v rámci účtu unikátní.

Zařízení

V případě, že kampaně cílí jen na konkrétní typ zařízení, připoj k názvu kampaně ještě desktop, mobile nebo tablet.

Pokud kampaň cílí na všechny typy zařízení, tak typ zařízení do názvu nevkládej.

Pojmenování sestav

Pro sestavy vypusť z názvu zemi a zařízení a naopak přidej typ inzerátů, které sestava obsahuje.

<typ kampaně>_<název sestavy>_(<typ inzerátu>)

Typ kampaně

I u sestav uveď, v jakém typu kampaně je.

Název sestavy

Možná tě to překvapí, ale sestavu pojmenuj. Nějak.

Typ inzerátu

Každá sestava by měla obsahovat jen jeden typ inzerátů. U vyhledávání nebo PLA to řešit nemusíš, ale u obsahových kampaní nebo retargetingu se vyplatí jednotlivé typy inzerátů oddělit dle klíče:

A jak výsledné názvy kampaní či sestav vypadají? No třeba takhle:

  • S_notebooky_desktop
  • PLA_mobily
  • SK_C_zajmy_podnikani_Ban
  • R_vsichni_Resp

Názvy retargetingových seznamů

U retargetingových seznamů je nejdpodstatnější informace, jak dlouho v nich uživatelé zůstavají. To zařídíš přidáním číslice nebo rozmezí na konec jeho názvu.

A samozřejmě jej pojmenuj tak, aby z názvu bylo jasné, jaké uživatele seznam obsahuje.

Pokud tvoříš seznam na delší dobu než 90 dní, tak do jeho názvu uveď i datum vytvoření. Abys i za několik měsíců věděl, zda už je seznam zaplněný, nebo se ještě plní.

Příklad pojmenování retargetingových seznamů v Skliku
Příklad pojmenování retargetingových seznamů v Skliku