Close

Návod na nastavení nových Google Analytics

Začít měřit web do Google Analytics je jednoduché. Stačí si vytvořit Analytics účet a přímo do webu vložit měřící kód. Ještě rychleji to jde s využitím Google Tag Manageru.

Jenže u toho většina lidí skončí a má radost, že se jim do GA propisují první návštěvy.

Abys ale zajistil, že GA skutečně měří správně, je potřeba je ještě nakonfigurovat.

Nastavení nových Google Analytics

1) Pojmenování

Zkontroluj a uprav pojmenování. Ideálně dodržuj tuto logiku:

Název účtu:                    Jméno firmy

Název služby:                Doména webu

Název výběru dat:       Co výběr dat obsahuje

Do názvu výběru dat přidej i doménu webu. Oceníš to, až budeš mít desítky výběrů dat v různých službách a účtech.

2) Kontrola měření

Ze všeho nejdříve ověř, že Google Anayltics skutečně tvůj web měří.

Nejjednodušší je si jej otevřít v anonymním okně a v přehledu V reálném čase pozorovat, zda tam svoji návštěvu uvidíš.

Takto zkontroluj, že se měří všechny hlavní části webu – úvodní strana, obsahové stránky, kontakt, blog, chyba 404 a u eshopu i kategorie, detail produktu a nákupní proces.

3) Nastavení výběru dat

V Nastavení výběru dat zkontroluj správnou adresu URL webových stránek, zemi a časové pásmo, měnu.

Pokud očekáváš návštěvy z Facebooku, rovnou přidej vyloučení parametru fbclid.

Zaškrtni Filtrování robotů.

Pokud je na webu vyhledávací pole, zapni Sledování vyhledávání na webu.

4) Cíle

Nastav cíle vhodné pro tvůj web.

5) Zapni měření elektronického obchodu

Pokud máš eshop a implementuješ měření transakcí, nezapomeň aktivovat měření elektronického obchodu.

6) Záchranný profil

Vrať se do Nastavení výběru dat  a vpravo nahoře dej Kopírovat výběr dat. Nový výběr dat pojmenuj Záchranný profil.

Díky kopírování bude mít Záchranný profil stejné Nastavení výběru dat i cílů jako hlavní výběr dat. A to chceš.

Vytvořením nového výběru dat ses do něj i rovnou přepnul. Další konfiguraci chceš ale udělat jen na hlavním výběru dat. Přepni se zpět do výběru dat Všechny údaje o webu a pokračuj dále.

7) Filtry

Nakonfiguruj základní filtry pro úpravu zachytávaných statistik.

Doporučuji minimálně tyto:

Další filtry najdeš v seznamu filtrů.

8) Vlastní upozornění

Pro základní hlídání měření vytvoř vlastní upozornění na:

9) Platební brány

Pokud máš eshop, přidej do Seznamu vylučujících zdrojů domény všech platebních metod, aby ti nezkreslovaly zásluhy za objednávky.

Dokončení

Přibližně za dva dny se do Analytics znova podívej a zběžně zkontroluj, zda se návštěvy měří a ideálně i že dochází ke splnění cílů.

Tento návod je pro nastavení zcela nových Google Analytics. Pokud již nějaké máš, je lepší si projít checklist nastavení GA.