Close

Průvodce Google Analytics

Poslední velká aktualizace: 1. 8. 2019

Seznámím tě s Google Analytics. Nástrojem, který otevírá dveře do webové analytiky.

Co se zde dozvíš

Provedu tě úvodem do Google Analytics. Podíváme se spolu na to, co vůbec Analytics jsou, jak fungují a jak je nastavit.

Pak se vrhneme již na konkrétní přehledy a v nich ukrytá data.

Průvodce je spíše začátečnický. Některým pokročilým nastavením se věnují ostatní články na tomto webu. Možná že i někdy napíši superkrutopřísného průvodce 2.0.

Pro koho průvodce je

Předpokládám, že Google Analytics trochu znáš a že je máš nasazené třeba na vlastním webu. Možná se i občas koukneš na počet návštěv a poplácáš se po rameně, kolik jich je.

Jenže Analytics toho nabízí mnohem víc, než počet návštěv. A navíc pod pojmem návštěva se možná skrývá něco jiného, než si myslíš. I k tomu se dostaneme později.

Jak průvodce používat

K pohybu průvodcem využívej tlačítka dole pod textem. Případně můžeš přeskakovat kliknutím na konkrétní kapitolu v rozcestníku níže.

Na jednotlivých stránkách průvodce najdeš i odkazy na další články přímo v textu. Doporučuji ti je otevírat do nové záložky a po jejich přečtení se vrátit zpět k průvodci, aby ti nic neuteklo.

A málem bych zapomněl. Průvodce průběžně aktualizuji. Tak se sem nezapomeň vrátit třeba za dva měsíce. Nebo se rovnou přihlaš k newsletteru a o nové verzi ti dám vědět.

Obsah průvodce

  1. Co jsou Google Analytics
  2. Jak funguje měření
  3. Jak nastavit měření
  4. Struktura účtu
  5. Dimenze a metriky
  6. Report Publikum -> Přehled
    1. Definice návštěvy
    2. Jak se počítají uživatelé
    3. Prům. doba trvání relace
    4. Míra okamžitého opuštění
  7. Kanály návštěvnosti
  8. UTM parametry
  9. Filtry
  10. Vlastní upozornění
  11. Limity GA
  12. Závěr

Pojďme se vrhnout rovnou na první kapitolu.