Close

Co sledovat v reportu Publikum -> Přehled

Report najdeš v sekci Publikum a jde hned o první položku Přehled.

Report Publikum -> Přehled
Report Publikum -> Přehled

Obecně zodpovídá otázku, kolik lidí na měřený web chodí. Lehce naznačí i jak dlouho návštěvníci na webu vydrží, zda hned odchází či se opakovaně vrací.

Co v přehledu sledovat

Čísla v absolutních hodnotách jako 69 tis návštěv nebo 52 tis uživatelů zní skvěle, ale nesmíš se jimi nechat zlákat. Absolutní čísla tě ve webové analytice obecně až zas tolik nezajímají a v případě Google Analytics to kvůli chybám měření platí dvojnásob.

Sice když srovnáš web s 50 tis návštěvami s webem s 5 tis návštěvami, tak skoro jistě můžeš tvrdit, že Analytics na tom prvním zaznamenaly podstatně více návštěv.

Pozor ale, že píši Analytics zaznamenaly a ne že web měl. Data v Analytics totiž vždy ber jen jako odraz reality. Nejsou reálným záznamem reality. Zkreslit je totiž může celá řada problémů od technických chyb a ad blockerů přes špatné nasazení měřícího kódu až po chybnou konfiguraci Analytics.

Proto tě vždy budou více zajímat trendy a změny, než absolutní čísla.

Zaměř se na trendy

Síla Analytics je v zachytávání trendů. Protože i když GA měří špatně, tak v průběhu času měří špatně zhruba pořád stejně.

A tak když se podíváš na graf vývoje návštěv v čase, všimneš si, že celkem pravidelně denní návštěvnost vždy na dva dny v týdnu klesle.

Pokles počtu návštěv o víkendech
Pokles počtu návštěv o víkendech

Z kalendáře nebo když najedeš na body grafu myší zjistíš, že jde o víkendy.

A hned tu máme první postřeh. Návštěvnost měřeného webu na víkend vždy klesne.

Jak to můžeme využít? Třeba tím, že na víkendy utlumíme reklamu nebo naopak budeme tvořit jiný obsah, který návštěvníky přiláká i o víkendu.

Změň si metriku v grafu

Stejně jako jsi se podíval na vývoj návštěv, můžeš si zobrazit vývoj i dalších metrik. Stačí kliknout na rozbalovací seznam vlevo nahoře u grafu.

Změna metriky v grafu
Změna metriky v grafu

A graf se tím překreslí.

Míra okamžitého opuštění v grafu
Míra okamžitého opuštění v grafu

Z takového grafu vyčteš, že míra okamžitého opuštění se v průběhu měsíce téměř nemění.

Zobraz dvě metriky v grafu

Do grafu dokážes dostat dokonce dvě metriky naráz a vzájemně sledovat, zda se ovlivní. Na následujícím obrázku je krásně vidět, že na webu se muselo 18. 4. něco stát, protože průměrná doba trvání relace se náhle zvýšila a míra okamžitého opuštění skokově klesla.

Průměrná doba trvání relace a míra okamžitého opuštění
Průměrná doba trvání relace a míra okamžitého opuštění

Srovnávej období

Využij i časového srovnávání. Když u výběru období vravo nahoře zapneš Porovnat s hodnotou, uvidíš procentní změny jednotlivých metrik mezi vybranými dvěma obdobími.

Časové srovnání metrik
Časové srovnání metrik

Opět zas až tak neřeš, zda pokles uživatelů byl o 8,97 % nebo o 8,35 %. Z obrázku výše dokážeš vyčíst, že počet návštěv a uživatelů klesá, zatímco průměrná doba trvání relace a míra okamžitého opuštění se zlepšuje.

Co za tím stojí? Těžko říci. K tomu musíš prostudovat ještě další přehledy, protože jeden report a natož jedna metrika sama o sobě málokdy přináší něco užitečného.

Data v Google Analytics vždy vyhodnocuj v kontextu.

Hlavní metriky

Při analýzách v reportu Publikum -> Přehled se zaměř na tyto metriky:

Nyní si přečti o tom, co jednotlivé ukazatele z tohoto přehledu znamenají. Jejich intuitivní chápání je totiž často chybné.