Close

Responzivní a kombinované reklamy v Ads a Skliku

Pokud se ti nechce vytvářet bannery ve všech rozměrech, nabízí Ads i Sklik usnadnění.

Jedná se o responzivní reklamy v Ads a kombinované reklamy v Skliku.

Oboje je to samé, jen s jiným názvem (proč to dělat jednodušše, když…).

Vytváření responzivních reklam

Fígl je v tom, že do systému nahraješ:

  • krátký nadpis (25 znaků)
  • dlouhý nadpis (90 znaků)
  • popis (90 znaků)
  • název firmy (25 znaků)
  • cílovou URL (1 024 znaků)

Ke všemu přidáš obdélníkový obrázek, čtvercový obrázek a logo a je to.

Ukázka zadávání responzivní reklamy v AdWords.

Ukázka zadávání responzivní reklamy v Ads Editoru.

 

U obrázků je akorát potřeba dodržet následující rozměry:

  • u obrázku minimálně 600 x 314 px, doporučená velikost je 1 200 x 628 px
  • u čtvercového obrázku minimálně 300 x 300 px, ideálně 1 200 x 1 200 px,
  • u loga minimálně 128 x 128 px, nejlépe  1 200 x 1 200 px.

Nezbytné je dodržet i poměr stran obrázků. U čtvercového to musí být přesně 1:1 a u prvního obrázku 1,91:1.

Výsledek

Systém pak z těchto údajů již sám poskládá výsledný banner tak, aby se vešel do dostupného rozměru na webu.

Výsledná responzivní reklama v AdWords.

Výsledná responzivní reklama v Ads.

 

Responzivní a kombinovaná reklamy tak výrazně šetří práci, protože nemusíš zadávat přípravu bannerů grafikovi.

Pro lepší výsledek někdy dělám to, že mi grafik připraví obdélníkový a čtvercový obrázek, který pak použiji v kombinovaných reklamách. Na něm pak musí být minimum textu (max 20 %). Google logo v obrázku povoluje, Seznam zakazuje. Doporučuji ale do obrázku nic nevkládat a použít jen ten.

Díky automatickému přizpůsobení velikosti banneru tak mají z mojí zkušenosti responzivní reklamy vyšší počet zobrazení a tím i prokliků.

 

Používáš ještě nějaké vylepšení u responzivních a kombinovaných reklam?