Close

Retargetingové publikum na základě události

Retargetingová publika většinou nastavuješ přes podmínky nad URL.

Např. pro zobrazení Ceníku.

Retargetingový seznam definovaný přes URL
Retargetingový seznam definovaný přes URL

Jenže co když tě zajímají akce, které dělají návštěvníci v rámci jedné stránky. Třeba kliknutí na tlačítko, stažení souboru nebo uplynutí času?

Jak vytvořit retargetingové publikum jen z uživatelů, kterým nastala tato akce, když nezměnila URL?

Naštěstí to jde. Vyžaduje to ale již trochu ohýbání a práci s Google Tag Managerem.

Ukáži ti, jak nastavit v Skliku, Ads i Facebooku retargetingové publikum na akci, která nemění URL.

Sklik

Sklik umí vytvářet retargetingová publika buď pravidly nad URL, nebo nad konverzními značkami. Sice by šlo si pro každou událost na webu založit konverzní značku a nad ní pak sbírat publika, má to ale tu nevýhodu, že se všechna splnění konverze budou počítat do sloupce konverze a tím měnit konverzní poměr.

Nicméně můžeme využít základního Sklikového pravidla na URL a do Skliku si posílat vlastní URL pro retargeting.

Pozměníme si retargetingový kód tak, aby neposílal skutečnou URL stránky, ale tu námi definovanou. V administraci Skliku si pak už jednoduše vytvoříme publikum lidí, kteří navštívili naši virtuální stránku.

Vše ukáži na tvorbě publika, ve kterém chci mít pouze lidi, kteří začali na webu scrollovat.

Tvorba Sklik značky v GTM

V Google Tag Manageru vytvoř novou značku typu vlastní HTML a vlož do ní následující kód.

V něm nezapomeň nahradit proměnnou SKLIK RETARGETING ID číslem svého retargetingu.

Za location.href je pak v uvozovkách podoba vlastní URL, na jejímž základě budeš později publikum definovat.

Nezapomeň připojit trigger. V našem případě používám trigger, který se spustí, jakmile člověk začne na stránce scrollovat.

Celé nastavení značky vypadá takto.

Vlastní značka pro Sklik retargeting
Vlastní značka pro Sklik retargeting

Odbočka k triggeru Scroll happened

V příkladech vidíš trigger Scroll happened. Ten se spustí v okamžiku, kdy uživatel začne na stránce vertikálně scrollovat.

Nastavíš ho tak, že nejprve vytvoříš novou proměnnou js.heightOfViewportPlus1 typu Custom Javascript a do ní vložíš kód.

Trigger Scroll happened pak nastavíš jako trigger typu ScrollDepth, vertikální Scroll Depth v pixelech a jako proměnnou vložíš {{js.heightOfViewportPlus1}}.

Trigger Scroll happened
Trigger Scroll happened

Definice publika v Skliku

Teď stačí přejít v Skliku k vytvoření nového retargetingového seznamu a do podmínky uvedeš URL obsahuje zacali-scrollovat. Resp. to, co sis nastavil v kódu značky.

Tvorba publika v Skliku
Tvorba publika v Skliku

Značek můžeš mít pochopitelně více, třeba na uplynutí 30 sekund na stránce, při scrollování do určité hloubky stránky nebo při zobrazení (visibility) prvku. Vždy si k tomu jen zvol vhodnou URL a publika výstižně pojmenuj, aby se v nich vyznali i další lidé.

Google Ads

Ads jsou jak už tomu bývá oproti Skliku napřed a tak cesta k vlastnímu publiku na základě akce není tak krkolomná.

Využiješ při ní to, že Ads umožňují vytvořit více retargetingových značek.

Definice publika v Ads

Začni v Google Ads a ve spráci publik vytvoř nové publikum typu Návštěvníci webu.

U položky Členové seznamu změň nabídku na Návštěvníci stránky s konkrétními značkami a u Tagů vyber Nová značka.

Tvorba publika v Ads
Tvorba publika v Ads

Značku pojmenuj a následně si z kódů vykopíruj Ads id (má tvar AW-XXXXXXX) a štítek u fragmentu události (řetězec písmen a číslic).

Ads ID a štítek události
Ads ID a štítek události

Publikum pojmenuj, zvol délku trvání členství a ulož.

Nastavení publika v Ads
Nastavení publika v Ads

Tvorba Ads značky v GTM

Přejdi do GTM a vytvoř novou značku typu Remarketing Google Ads.

Do políček Conversion ID a Conversion label vlož hodnoty, které sis před chvilkou vykopíroval.

Značka pro Ads retargeting
Značka pro Ads retargeting

Připoj trigger a ulož.

Facebook

I ve Facebooku lze vytvořit publikum na základě události na stránce.

Stačí si v okamžiku události poslat do Facebooku informaci pomocí View Content snippetu Facebook pixelu.

Tuto možnost jsem netestoval a tak si nejsem jistý, že vše bude fungovat správně. Pokud s tím máš nějaké zkušenosti, tak mi dej vědět na frantisek@rajtmajer.cz, prosím.

Závěr

Úpravy v GTM před publikací nezapomeň otestovat v preview módu a po pár dnech si zkontroluj, že se publika plní. Ideálně je porovnej s čísly v Google Analytics, zda se obsahují přibližně správný počet uživatelů.

A k čemu vůbec vlastní retargetingová publika na základě akce jdou použít? To už nechám na tobě.

Napadá mne tvořit publika na základě doby na stránce (timer trigger), scrollování (scroll depth trigger), klikání na tlačítka, stahování dokumentů nebo dočtení článku.

Zda má takové publikum přínos a k nečemu bude, to už nechám na tvém úsudku a testování.

Tak co, jaká publika vyzkoušíš? Budu rád, když se se mnou podělíš o své nápady.