Close

Rozměry bannerů Google Ads a Skliku

Pokud chceš zobrazit prostřednictvím obsahové sítě bannery na cizích webech, je potřeba je připravit v definovaných formátech.

Nejčastější rozměry

Zatímco Sklik má formátů 9, tak Ads dokonce 20. A to se ještě ne 100% překrývají.

Proto je nejlepší nevytvářet bannery ve všech rozměrech, ale pouze v následujících, které jdou použít v Ads i Skliku a zároveň mají nejvíce prokliků.

  • 300 x 250 px
  • 300 x 600 px
  • 320 x 100 px
  • 160 x 600 px
  • 728 x 90 px

Zároveň Ads umí automaticky bannery upravit i na část jiných rozměrů.

Další požadavky na bannery

Povolené formáty jsou JPG, PNG a GIF o maximální velikosti 150 kB.

V případě, že vytváříš animovaný banner ve formátu HTML5, tak jeho animace nesmí trvat déle než 30 sekund. S HTML5 bannerem ale v Skliku nepochodíš.

Doporučení k bannerům

Pro nejlepší výkon bannerů je možno doporučit, aby splňovaly následující:

  • jsou založeny na zajímavé fotce / grafice, ne na textu
  • je na nich minimum textu – nejlépe jen jedno krátké sdělení
  • je na nich vizuálně ztvárněno tlačítko s výzvou k akci (Podívejte se, Zjistěte si více, Přejít na katalog…)
  • obsahují logo společnosti (u Ads je logo dokonce povinné)
  • na větších rozměrech (pokud se tam vejde), uveďte i www. adresu cílového webu

 

Alternativou k vytváření vlastních bannerů je využití responzivních a kombinovaných reklam.  Seznam od léta 2018 nabízí i nový formát Branding. Jeho specifikaci najdeš v nápovědě Skliku.

Pokud připravuješ bannery i pro Facebook, tak ten vyžaduje kvalitní obrázky v rozměru minimálně 1 200 x 628 px. Pro Instagram pak 1 080 x 1 080 px.