Close

Filtr na sloučení subdomén u sociálních sítí

Facebook monitoruje každý odkaz, který z něj vede na ostatní weby. To se pak projevuje tak, že v Google Analytics v  přehledu zdroj / médium vidíš celou řadu Facebooků.

Různé zdroje návštěvnosti z Facebooku
Různé zdroje návštěvnosti z Facebooku

Facebook tím označuje, jakým způsobem se k tobě návštěvník dostal. m.facebook.com pochopitelně značí návštěvu z mobilního zařízení. l.facebook.com zase, že uživatel nejprve prošel přes Link Shim, což je nástroj Facebooku na kontrolu bezpečnosti odkazů. No a lm.facebook.com si už domyslíš sám.

Podobná situace je i u Instagramu a Messengeru.

Jenže tahle informace tě většinou nezajímá a chceš prostě vidět, kolik lidí z Facebooku jako celku přišlo.

A na to použijeme filtr. Ten všechny subdomény Facebooku, Instagramu a Messengeru sloučí do jedné.

Nastavení filtru pro sloučení zdrojů ze sociálních sítí

Nový filtr nakonfiguruj následovně:

Název:
Sloučení subdomén sociálních sítí

Typ:
Vlastní filtr – Pokročilý filtr

V Pole A → Výpis A:
Zdroj kampaně =  (^|\.)(facebook|instagram|messenger)\.com$

V Pole B → Výpis B:
Médium kampaně = referral

Výstup do → konstruktoru:
Zdroj kampaně = $A2.com

Pole B je povinné

Filtr sloučení subdomén sociálních sítí
Filtr sloučení subdomén sociálních sítí

Jo a samozřejmě nezapomeň dát do Google Analytics poznámku, že jsi filtr nasadil (např. nasazen filtr na sloučení subdomén sociálních sítí).

Po pár dnech si taky ověř, že se ti data upravují správně.