Close

Hlídej chyby 404 s Google Analytics

Jedním ze základních vlastních upozornění v Google Analytics je hlášení nárůstu chyb 404 – Stránka nenalezena.

Díky tomuto upozornění se tak včas dozvíš, pokud na webu náhle vzroste počet nenalezených stránek vlivem chyb webu nebo třeba špatně nastavenou reklamou.

Zjištění názvu chybové stránky

Jako první si musíš zjistit, jaký název (značka title) má stránka zobrazená při chybě 404 – Stránka nenalezena.

To se velmi jednoduše dozvíš, když na webu zadáš nějakou nesmyslnou URL adresu jako třeba /asdf. V záložce prohlížeče pak uvidíš název této stránky. Většinou to bude něco jako 404 nebo Stránka nenalezena.

Pro tento blog zní například název chybové stránky Stránka nebyla nalezena – nazakladedat.cz.

Název chybové stránky

Název chybové stránky

Postup tvorby upozornění na nárůst chyb 404

  1. Když už víš název chybové stránky, přejdi do Google Analytics webu, na jehož chyby chceš být upozorňován.
  2. Klikni vlevo dole na Správce.
  3. V pravém sloupci čtvrté od spoda zvol Vlastní upozornění.

    Vlastní upozornění v GA

    Vlastní upozornění v GA

  4. Klikni na červené tlačítko +Nové upozornění.

    Nové upozornění

    Nové upozornění

  5. Vyplň název tohoto upozornění. Doporučuju ho začít doménou tvého webu. Když máš totiž více webů, usnadní ti to pak poznat, z jakého webu upozornění přišlo. Já volím název nazaklade.cz narust chyb 404.
  6. Zaškrtni checkbox u Pokud se aktivuje toto upozornění, pošlete mi email.
  7. Podmínku upozornění nastav na Název stránky Shoduje se přesně s Název chybové stránky. Upozornit budeš chtít, když Návštěvy Je větší než 3.

    Nastavení upozornění na nárůst chyb 404

    Nastavení upozornění na nárůst chyb 404

  8. Ulož

Změna limitu

Na příkladu výše sis nastavil podmínku, že chceš být upozorněn, když návštěvy na chybové stránce budou vyšší než 3.

Číslo 3 vychází z mé zkušenosti, že 1 spouští upozornění příliš často, když si (třeba i sám) testuješ zobrazení chybové stránky. Navíc když jeden člověk omylem zadá chybnou adresu, ještě to většinou nevěstí závažný problém.

U větších webů s vyšším provozem je možno limit nastavit rovnou na vyšší hodnotu. Úplně nejlepší je podívat se na měsíční přehled počtu návštěv chybové stránky a z něj odvodit, jaká hodnota je ještě běžná a co už je mimořádné.

U webů, kde tuto historii nemám, zkusím hodnotu nastavit spíše nižší a když pak dostávám upozornění až příliš často, limit o něco zvýším.

Jak upozornění funguje

Když počet návštěv vzroste během jednoho dne na vyšší hodnotu, než si s nastavil. Google Analytics ti o tom druhý den pošlou email. Občas to může být až třetí den, protože Analytics čekají na doběh dat.

Smyslem tohoto upozornění není být varován na každou jednu návštěvu na chybové stránce. Jde ti hlavně o to, aby až se uklikneš v cílové URL reklamy, tak aby ses o chybě dozvěděl druhý den a ne po měsíci až se budeš divit, proč má ta reklama tak vysokou míru okamžitého opuštění.

Co dál

Toto upozornění není jediné, které bys měl mít v každém Google Analytics účtu. Těmi dalšími jsou

 

Tak neváhej, přihlas se do Google Analytics a upozornění si hned nastav. Smazat ho pak můžeš vždycky.

Používáš nějaká další upozornění? Budu rád, když se o ně podělíš a napíšeš mi na frantisek@rajtmajer.cz.